Abcesul dentar

Ce este abcesul dentar?

Este o colecție de puroi care se acumulează în urma unei infecții și care se manifestă clinic prin apariția unei tumefacții (umflături) de diferite dimensiuni, fiind însoțit frecvent de durere și febră. Dintre cauze, cea mai întâlnită este, fără doar și poate, caria netratată și se poate întâlni atât la adulți, cât și la copii. Problemele parodontale sunt de asemenea factori de risc pentru apariția abceselor. Abcesele dentare nu trec de la sine, aveți nevoie de tratament de specialitate realizat de către medicul stomatolog, parodontolog  sau endodont. Lăsată netratată, infecția se poate răspândi dincolo de maxilar, la gât, cap sau alte părți ale corpului.

În unele cazuri, poate fi necesară administrarea de antibiotice. Formele mai puțin agresive îl încurajează pe pacient să se întrebe dacă abcesul dentar trece de la sine, evitând cu șiretenie vizita la stomatolog. Într-adevăr, abcesul poate trece prin faze de remisiune și reactivare, însă ce este important să reținem e faptul că această acumulare de agenți patogeni se poate disemina oriunde în organism, determinând infecții la nivelul altor organe. Așadar, pentru tratament, recomandarea este să va adresați medicului stomatolog.

Tipuri de abces

Punctul de plecare al acestui abces sunt bacteriile din placa dentara de la nivelul marginii gingivale sau resturile alimentare rămase între gingie și dinte. Abcesul periodontal se formează oarecum în partea laterala a dintelui și mai aproape de marginea gingivala. Există mai multe tipuri de abces dentar, în funcție de localizarea infecției: