Șase mituri despre sănătatea dentară (I)

Șase mituri despre sănătatea dentară  (I)

Perierea regulată, folosirea aței dentare, și verificările dentare semestriale sunt pașii standard pentru îngrijirea sanatatii orale, dar există mult mai multe beneficii aduse stării de sănătate generală dacă aveți grijă de perlele dvs. decât știe majoritatea dintre noi. Într-un articol recent, un membru al facultății de la Universitatea Tufts Școala de Medicina Dentară (TUSDM) demontează mituri obișnuite legate de sănătatea dentară și prezintă modul în care dieta și nutriția afectează sănătatea orală la copii, adolescenți, femeile însărcinate, adulți și bătrâni.

Mitul 1: Consecințele unei sănătăți orale precare sunt limitate la gură

Femeile însărcinate ar putea să nu știe că ceea ce mănâncă afectează dezvoltarea dentară a fătului. Nutriția precară în timpul sarcinii poate face copilul nenăscut mai susceptibil de a avea carii dentare mai târziu în viață.
În primele 14 săptămâni până la patru luni, deficiențele de calciu, vitamina D, vitamina A, proteine ​​și calorii ar putea duce la deficiențe ale sănătății orale”, a declarat Carole Palmer, Edd, RD, profesor la TUSDM și șef al diviziei de nutriție și de promovare a sănătății orale în departamentul de sănătate publică și în folosul comunității. Unele date sugerează de asemenea că lipsa unui nivel adecvat de vitamina B6 sau B12 ar putea fi un factor de risc pentru buza de iepure și formarea palatoschizisului.
La copii, cariile dentare sunt boala cea mai raspândită, de aproximativ cinci ori mai frecventă decât astmul din copilărie.
„În cazul în care gura unui copil doare din cauza cariilor dentare, el / ea este mai puțin probabil să fie în măsură să se concentreze la școală și este mult mai probabil să fie înclinat să consume alimente care sunt mai ușor de mestecat, dar care sunt mai puțin hrănitoare. Alimentele cum ar fi gogoșile și produsele de patiserie sunt adesea mai scăzute în calitate nutrițională și mai ridicate în conținut de zahăr decât multe alte alimente nutritive care necesită o acțiune de mestecare, cum ar fi fructele și legumele”, a declarat Palmer. „Complicațiile orale combinate cu dieta săracă poate contribui, de asemenea, la probleme cognitive și de creștere și poate contribui la apariția obezității.”

Mitul 2: Mai mult zahăr înseamnă mai multe carii dentare

Nu este importantă cantitatea de zahăr consumată per ansamblu; este importantă cantitatea de timp în care zahărul are contact cu dinții.
„Alimentele, cum ar fi bomboanele cu dizolvare lentă și băuturile carbogazoase sunt prezente în gură pentru perioade mai lungi de timp. Acest lucru crește perioada de timp în care dinții sunt expuși la acizii formați prin oxidarea bacteriilor orale din zaharuri,” a spus Palmer.
Unele cercetări arată că adolescenții iau aproximativ 40 la sută din aportul de carbohidrați din băuturile răcoritoare. Această utilizare constantă a băuturilor răcoritoare crește riscul de apariție a cariilor dentare. Băuturile carbogazoase fără zahăr și băuturile acide, cum ar fi limonada, sunt adesea considerate mai sigure pentru dinți decât băuturi cu zahăr, dar pot contribui, de asemenea, la demineralizarea smalțului dinților dacă sunt consumate regulat.

Mitul 3: Pierderea dinților de lapte datorită apariției cariilor dentare este în regulă

Este un mit comun conform căruia pierderea dinților de lapte ca urmare a apariției cariilor dentare este nesemnificativă, deoarece dinții de lapte cad oricum. Palmer constată că apariția cariilor dentare la dinții de lapte poate duce la deteriorarea coroanelor în curs de dezvoltare ale dinților permanenți care se află dedesubtul dentiției de lapte. În cazul în care dinții de lapte sunt pierduți prematur, cei permanenți pot erupe prost poziționați și necesită ortodonție mai târziu.

Sursa: Dentistry Today

Lasă un Răspuns