Rețete naturale care pot stopa retracția gingivală

Retracția gingivală este procesul prin care dinții devin mai vizibili în urma eroziunii țesutului gingival. Procesul creează mediul perfect pentru dezvoltarea bacteriilor. O altă problemă care poate apărea este expunerea rădăcinii dintelui, care poate determina apariția durerii extreme și sensibilității dentare. Acesta va avea, de asemenea, o influență negativă asupra structurii și a osului dintelui, ceea ce poate duce la pierderea dintelui.

Iată câteva remedii naturale care pot încetini procesul de retracție gingivală și pot ajuta refacerea țesutului afectat după intervenția stomatologică:

1. Ceaiul verde

Cum ajută: Este abundent în antioxidanți care determină eliminarea radicalilor liberi, ce provoacă boala parodontală. Mai mult, proprietățile sale anti-inflamatorii vor reduce inflamația gingiilor și le vor ajuta să se vindece în mod corespunzător.

2. Aloe Vera

Cum ajută: Este anti-inflamator și stimulează refacerea tisulară, prevenind, totodată, infecțiile.
Se adaugă gelul pe periuța de dinți și se periază dantura, ca în cazul unui periaj normal. Ca alternativă, puteți amesteca gelul cu apa de gură pentru clătirea după spălare.

3. Eucalipt

Cum ajută: distruge microbii nedoriți și oferă beneficii anti-inflamatorii.
Cum se aplică: Se amesteca uleiul cu puțină apă și se periază dinții cu mixtura astfel obținută, opțional, poate fi folosit și ca apă de gură.

4. Smirna

Cum ajută: Rășina pe care o conține smirna poate opri procesul de recesiune a gingiilor.
Cum se aplică: Se poate aplica sub formă de pudră, pastă de dinți, precum și pentru clătirea gurii. Este suficient să masați pasta de mir timp de câteva minute pentru a vă bucura de beneficiile acesteia.

Nu neglijați sănătatea dentară! Sănătatea ta orală este un indicator important al stării generale de sănătate a întregului organism, de aceea este indicat să efectuați vizite regulate la medicii stomatologi.

Sursa: MrHealthGuide