Poate vremea rece să provoace dureri de dinţi?

Pe lângă disconfortul şi deprimarea caracterisitice anotimpului rece, frigul poate să ne afecteze chiar şi dantura. Medicii stomatologi confirmă că odată cu vremea rece apare şi sensibilitatea dentară. Cele mai afectate de schimbările bruște de temperatură sunt persoanele care au carii, cavităţi dentare sau alte probleme netratate.

Frigul reprezintă un factor extern care declanşează dureri acolo unde există o cât de mică sensibilitate dentară, unde există leziuni dentare, pulpite, granuloame sau parodontite. Aceasta se întâmplă deoarece nervii dentari sunt mai expuși temperaturilor scăzute, nefiind protejați de straturile protectoare de dentină și smalț caracteristice unei danturi sănătoase.

De regulă, aceasta este senzaţia pe care o au cei care se expun la frig. Persoanele care au probleme dentare din cauza frigului sau a alimentelor reci ori atunci când consumă dulciuri, deşi nu au carii sau probleme netratate, prezintă o structură deficitară a smalţului dentar. Aceste persoane sunt cele mai afectate de modificările de temperatură ale mediului ambiant.

În astfel de cazuri medicul stomatolog poate oferi un tratament special care constă în aplicarea de geluri şi lacuri de protecţie dentară care au rolul de obturare a canaliculilor dentari. În majoritatea cazurilor, medicul dentist curăţă cariile şi aplică plombe sau scoate nervul şi obturează canalul radicular. Odată ce tratamentul este încheiat nevralgiile, acele dureri sau senzaţii de sensibilitate de la nivelul întregii feţe, vor putea fi calmate foarte ușor, prin administrarea de medicamente împotriva durerii, așa-numitele analgezice ușoare.

Sursa: REALITATEA