Papiloamele: Cauze, simptome, și tratament

Este firesc să fiți un pic îngrijorat, atunci când observați apariția pe corpul dvs a unui nou nodul sau excrescență. Dacă dumneavoastră sau copilul dumneavoastră dezvoltă un edem moale în gură, acesta poate fi doar un papilom – un chist inofensiv. Este însă o idee bună să îl verificați, mai ales dacă e deranjant.

Cauze

Cum apare papilomul ? Este vorba despre o iritație a unor mici glande salivare, care produc saliva din gură.
Iată ce se întâmplă:
Saliva se mișcă în glandele salivare prin tuburi mici (conducte) aflate la nivelul cavității bucale. Unele dintre aceste conducte se pot deteriora sau bloca. Acest lucru se întâmplă cel mai des dacă vă mușcați în mod repetat sau sugeți buza de jos sau mucoasa obrazului.
Loviturile la nivel facial ar putea perturba, de asemenea, aceste mici ducte.
Ce se întâmplă în momentul în care tubușoarele sunt afectate mecanic? Mucusul se scurge, se acumulează, dezvoltă o pungă de țesut și provoacă o umflătură asemănătoare cu un chist. O acumulare similară se întâmplă atunci când ductul se blochează.

Simptome

Papilomul apare de multe ori pe interiorul buzelor inferioare, gingii, cerul gurii, sau sub limbă. Cele de la nivelul gurii sunt numite ranule. Acestea sunt rare, dar pentru că sunt mai mari, ele pot cauza mai multe probleme de vorbire, de mestecat, și înghițire.
Papiloamele pot avea aceste caracteristici:
• mobile și nedureroase
• moi, rotunde, în formă de dom
• perlate sau cu suprafață semi-transparentă sau de culoare albăstruie
• 2 până la 10 mm în diametru

Tratamentul

Papiloamele dispar de multe ori fără tratament. Dar, uneori, ele se măresc. Nu încercați să le deschideți sau să le tratați singuri. Discutați cu medicul, pediatrul copilului dvs., sau medicul dentist pentru consultanță de specialitate.

Iată cele două tipuri de tratament pe care un medic sau un dentist le utilizează cel mai frecvent :
Scoaterea glandei. Medicul stomatolog sau medicul de specialitate poate folosi un bisturiu sau laser pentru eliminarea glandei salivare. Anestezia locală amorțește durerea.
Înlesnirea formării unui nou duct. Numită marsupializare, această tehnică ajută la formarea unui nou duct și permite salivei să părăsească glandele salivare.
Medicul dentist sau medicul de specialitate:
• Dezinfectează zona
• Pune un fir medicinal prin papilom și leagă un nod
• Presează ușor pentru eliberarea salivei
• Îndepărtează cusătura după aproximativ o săptămână
Alte tipuri de tratament care pot reduce inflamația sau preveni necesitatea unei intervenții chirurgicale includ injecții cu steroizi și medicamente aplicate pe suprafața papilomului.

Sursa: Webmd.com