Noi modalități de a preveni și gestiona afecțiunile osului maxilarului

Atrofiile maxilare apar în urma modificării volumului și densității osoase prin micșorarea și slăbirea oaselor maxilare. Aceste deficiențe  pot să apară din numeroase motive, atât la maxilar (osul superior) cat și la mandibulă (osul inferior).

Modificările apar în primul rând datorită îmbătrânirii, mai frecvent la femei (în special după menopauza) și au ca localizare specifică maxilarul superior. Pentru păstrarea dinților și o bună sănătate orală este imperios necesar să ne păstrăm maxilarele sănătoase. Boala parodontală netratată este și ea una din cauzele majore care pot afecta integritatea oaselor maxilare.

Problemele de densitate osoasa implică resorbția internă și deteriorarea rapidă a osului, însă lipsa de informare corectă face ca acestea să treacă neobservate și sa se agraveze, complicând foarte tare situația clinică.

O revizuire a unor studii reprezentând mai mult de un deceniu de cercetare privind osteonecroza maxilarului – care apare când osul maxilarului este expus și începe să moară din cauza lipsei de sânge – indică un risc crescut pentru pacienții care au luat anumite medicamente pentru osteoporoză, împotriva cancerului sau glucocorticoizi, pentru cei care au efectuat operațiuni de chirurgie dentară, și persoanele cu igienă orală precară, inflamație cronică, diabet, sau pentru bolnavii cu defecte de montaj la proteze.

Un număr de strategii de prevenire pot ajuta la protejarea persoanele cu astfel de riscuri, precum și anumite tratamente care sunt disponibile sau în curs de analizare ce includ utilizarea de antibiotice, chirurgie, teriparatide, transplantul de celule stem osoase, măduvă, și terapie cu laser.

„Pacienții trebuie să mențină o buna igiena orala mai ales dacă efectuează terapie antiresorbtivă în scopul de a-și reduce riscul de astfel de afecțiuni”, a declarat dr Aliya Khan, autorul principal al Jurnalului pentru cercetări ale oaselor și mineralelor.

Sursa: Medical News Today