Extragerea unui dinte (extracția dentară) (II)

Boala parodontală este o altă afecțiune care uneori necesită extracție dentară. În cazul în care boala parodontală – o infecție a țesuturilor și oaselor care înconjoară și susțin dinții – au cauzat slăbirea rezistenței dinților, este posibil ca aceștia să necesite extracție.

La ce să vă așteptați odată cu extracția dentară

Stomatologi și chirurgii în medicina orală (medici stomatologi cu o pregătire specială pentru a efectua intervenții chirurgicale) pot efectua extracții dentare. Înainte de a extrage dintele, medicul dentist vă va face o injecție cu un anestezic local pentru a amorți zona de unde dintele va fi eliminat. Dacă aveți mai mult de un dinte scos sau dacă un dinte alăturat este afectat de procedură, medicul dentist poate folosi un anestezic general puternic. Acest lucru va preveni apariția durerii în tot corpul și vă va face să dormiți pe parcursul întregii proceduri.
Dacă dintele este afectat, medicul dentist va tăia gingia și țesutul osos care acoperă dintele și apoi, folosind un forceps, va apuca dintele și ușor îl va mișca înainte și înapoi pentru a-l desprinde de pe osul maxilarului și ligamentele care îl țin în loc. Uneori, un dinte greu de extras trebuie să fie eliminat pe bucăți.

Odată ce dintele a fost scos, un cheag de sânge formează de obicei în locul rămas gol. Medicul dentist va împacheta un tampon de tifon și îl va depune în acel loc rugându-vă să îl mușcați pentru a presa zona și pentru a ajuta la oprirea sângerării. Uneori, medicul dentist va pune câteva copci – de obicei cu proprietatea de auto-dizolvare – pentru a închide marginile gingiei la locul de extracție.
În rare cazuri, cheagul de sânge din gingie poate ieși, expunând osul rămas după extracție. Acesta este considerat a fi un efect dureros iar afecțiunea este numită alveolă uscată. În cazul în care se întâmplă acest lucru, medicul dentist va plasa probabil un pansament sedativ asupra alveolei pentru câteva zile pentru a proteja noul cheag ce se va forma.

Sursa: WebMd