Dincolo de cariile dentare: de ce este importantă o bună igienă dentară

Cei mai mulți dintre noi sunt conștienți de faptul că igiena dentară precară poate duce la apariția cariilor dentare, bolilor gingivale și respirației urât mirositoare – dar spălarea defectuoasă a dinților ar putea avea, de asemenea, consecințe în cazul mai multor boli grave.

Boala Alzheimer

În 2010, cercetătorii de la Universitatea din New York (NYU), au concluzionat că există o legătură între inflamația gingiilor și boala Alzheimer, dupa revizuirea a 20 de ani de date privind asocierea.
Prin compararea funcției cognitive la vârsta de 50 și 70 de ani, echipa NYU a constatat că gingivita, la vârsta de 70 a fost puternic asociată cu scoruri mici pentru funcția cognitivă.
Analiza a arătat că o bacterie – Porphyromonas gingivalis – a fost prezentă în probele de creier afectat de Alzheimer, dar nu și în probele din creierul unor oameni care nu au avut Alzheimer. Ceea ce a fost interesant a fost faptul că P. gingivalis este de obicei asociată cu bolile gingivale cronice.

Cancerul pancreatic

O echipă de cercetători de la Harvard Școala de Sănătate Publică din Boston, MA, au fost primii care au raportat dovezi puternice privind o legatură între gingivită și cancerul pancreatic, în 2007.

Tipul inflamației gingivale asociate cu cancerul pancreatic a fost parodontita, care afectează țesutul care susține dinții și poate duce la pierderea de substanță osoasă la baza dinților.

Alte tipuri principale de boli gingivale – gingivita; în cazul în care țesutul din jurul dinților devine inflamat, a fost legat de un risc crescut de cancer.

Bolile de inimă

Poate că cea mai bine stabilită asociere este cea dintre igiena dentară și bolile de inimă.

„Cercetătorii au descoperit că riscul de boli de inimî a crescut, deoarece – la persoanele care au manifestat sângerări gingivale – bacteriile din gură sunt capabile de a intra în fluxul sanguin și să adere la trombocite, care ulterior pot forma cheaguri de sânge, întrerupând, astfel, fluxul sanguin către inimă și determinând declanșarea infarctului.

Sursa: MedicalNewsToday