Dieta sănătății dentare: 10 strategii de nutriție pentru dinți sănătoși – partea I

Dieta sănătății dentare: 10 strategii de nutriție pentru dinți sănătoși – partea I

Deficiențele nutritive și sănătatea orală

Celulele mucoasei orale se transforma o dată la trei până la șapte zile. Așadar, deficiențele nutritive sau excesele se vor manifesta în țesutul oral înainte de a apărea în altă parte a corpului.

Boala parodontală este asociată cu nivelurile sanguine mai mici de vitamine și minerale. S-a demonstrat că absorbția de suficiente substanțe nutritive specifice poate fi importantă pentru un tratament de succes.

Dar care sunt aceste substanțe de care aveți nevoie pentru dinți și gingii sănătoase, și mai ales, de ce? Iată un tabel util.

Nutrient Pentru ce este necesar
Proteine Structura dintelui, mucoaselor / dezvoltarea țesutului conjunctiv și funcția sistemului imunitar.
Calciu Structura dintelui, poate intensifica remineralizarea smalțului.
Fosfor Structura dintelui.
Zinc Buna funcționare a mucoaselor / țesuturilor conjunctive și imunității.
Antioxidanți Buna funcționare a mucoaselor / țesuturilor conjunctive și imunității.
Acid folic Buna funcționare a mucoaselor / țesuturilor conjunctive și imunității. Nivelurile scăzute sunt asociate cu boala parodontală.
Fier Buna funcționare a mucoaselor / țesuturilor conjunctive și imunității.
Vitamina A Buna funcționare a mucoaselor / țesuturilor conjunctive și imunității. Dar trebuie să fim conștienți de faptul că excesul de suplimente poate duce la probleme ale gingiilor.
Vitamina C Maturarea colagenului și menținerea integrității ligamentului parodontal; Buna funcționare a mucoaselor / țesuturilor conjunctive și imunității.
Grăsimi omega-3 Buna funcționare a mucoaselor / țesuturilor conjunctive și imunității. Modulează răspunsul inflamator.
Vitamina D Buna funcționare a mucoaselor / țesuturilor conjunctive și imunității; poate spori remineralizarea smalțului.
Vitamine B Influențează numărul de celule epiteliale.

Ce este indicat să se mănânce sau să se evite

O listă de substanțe nutritive este foarte utilă, dar atunci când sunteți în magazin, totuși e important să știți ce alimente trebuiesc efectiv cumpărate.

Din fericire, nu trebuie să faceți nimic special: este suficient să vă concentrați asupra unei diete care să cuprindă în cea mai mare parte alimente integrale, cu multe proteine ​​slabe și legume proaspete.

Evitați alimentele procesate, mai ales cele care sunt bogate în zaharuri simple.

Integrați în dietă uleiul de pește.

Sursa: Precision Nutrition

Citește și: Dieta sănătății dentare: 10 strategii de nutriție pentru dinți sănătoși – partea a-II-a

Lasă un Răspuns