Dieta sănătății dentare: 10 strategii de nutriție pentru dinți sănătoși – partea a-II-a

Dieta sănătății dentare: 10 strategii de nutriție pentru dinți sănătoși – partea a-II-a

Doriți să obțineți câteva puncte bonus? Iată câteva alimente, substanțe nutritive, și/sau suplimente care pot juca un rol specific în sănătatea orală.

Probioticele

Probioticele pot ajuta la diminuarea gingivitei și plăcii; bacteriile din alimentele fermentate pot suprima dezvoltarea agenților patogeni din cavitatea orală. Un studiu a arătat că cei care au reușit să consume constant lapte fermentat au manifestat un risc scăzut asociat bolilor parodontale. Medicii consideră că probioticele din orice sursă ar putea fi utile, în mod similar.

Afinele

Afine și alte alimente vegetale bogate în antociani (cum ar fi afinele, varza roșie, coaja vinetelor, orezul negru și zmeura) pot preveni atașarea și colonizarea de către agenții patogeni a țesuturilor gazdei (inclusiv a dinților).

Unele studii arată chiar că apa de gură infuzată cu extract de afine îmbunătățește sănătatea dentară! Sigur, cu toții știam despre superputerile afinelor, dar cine știa că ne pot menține și dinții sănătoși?

 Ceaiul verde

Polifenolii sunt recunoscuți pentru capacitatea de a reduce numărul de bacterii și produse toxice ale bacteriilor din gură. Ceaiul, de asemenea, tinde sa fie bogat în fluor, probabil cel mai cunoscut element care poate întări smalțul dinților.

Guma de mestecat cu Pycnogenol

Acest tip de gumă de mestecat are în compoziție extract de scoarță sau sevă de pin despre care s-a demonstrat că reduce placa bacteriană și sângerarea gingiilor.

Soia

Studiile indică faptul că o dietă care include soia poate ajuta la reducerea bolilor parodontale.

Arginina

Acest aminoacid important poate modifica pH-ul oral și reduce șansele de carii.

CoQ10

Coenzima Q10 este o substanță similară cu o vitamină. Corpurile noastre au nevoie de aceasta pentru a produce energie și se găsește în fiecare celulă. Deficiențele pot juca un rol major în dezvoltarea bolii parodontale.

Echinacea, usturoi, ghimbir și ginseng

Cercetările arată că aceste plante ajută la inhibarea dezvoltării agenților patogeni parodontali din tuburile de testare. Dar studiile umane încă lipsesc, astfel încât nu putem trage concluzii ferme cu privire la beneficiile lor.

Alimentele integrale pe primul loc

Încercați să obțineți nutrienții mai sus menționați din alimente integrale. (Bonus: Veți oferi dinților și gingiilor un antrenament eficient!)

Nu uitați că, dacă sunteți una dintre acele persoane care țin permanent dietă sau ați suferit chirurgie bariatrică, este destul de probabil să apară diverse carențe de substanțe nutritive. Discutați cu medicul dumneavoastră.

Fluorură

Fluorura minerală ajută la prevenirea decalcifierii din organismele noastre. Cu alte cuvinte, ea ne ajută să absorbim și să utilizăm calciul în mod eficient.

De asemenea, acționează local pe dinți pentru întreține sănătatea suprafețelor. Fluorura din salivă poate ajuta la menținerea și remineralizarea smalțului.

De fapt, aportul suficient de fluor este mai important decât reducerea consumului de zahăr, atunci când vine vorba de prevenirea cariilor.

Sursa: Precision Nutrition

Citește și: Dieta sănătății dentare: 10 strategii de nutriție pentru dinți sănătoși – partea I

Un comentariu

  1. Nu ma asteptam sa vad afinele in acest clasament. Eu intotdeauna le-am ocolit pentru ca am crezut ca imi pateaza dintii. Foarte interesant!

Lasă un Răspuns