De ce scrâșnim dinții în timpul somnului?

Bruxismul este termenul medical folosit pentru a desemna afecțiunea ce face ca persoanele să își macine în mod obișnuit dinții în timpul somnului sau să strângă maxilarele compulsiv.

Există multe motive pentru a explica de ce o persoană scrâșnește dinții involuntar. Totuși, se pare că stresul și anxietatea sunt principalele vinovate.

Al doilea motiv dintre cele obișnuite pentru explicarea acestui obicei este mușcătura nenaturală. Această situație este adesea cauzată de dinții stricați sau lipsă, sau chiar se datorează unei carii active sau unui abces. Aparatele dentare pot juca un rol important, de asemenea. De exemplu, purtarea protezelor dentare totale sau parțiale la culcare ar putea provoca iritații minore care să rezulte în scrâșnirea dinților.

Anumite afecțiuni medicale pot crea, de asemenea, necesitatea involuntară de măcinare a dinților în timpul somnului. De exemplu, studiile au arătat că bruxismul este mai frecvent la persoanele care suferă de apnee în somn.

Mișcările involuntare ale pacienților ce suferă de boala Parkinson pot, prin urmare, contribui la agravarea acestei afecțiuni. Studiile au arătat că inhibitorii selectivi ai recaptării serotoninei (SSRI) administrați pentru depresie pot, în consecință conduce la apariția de mișcări involuntare, deoarece aceștia stimulează sistemul nervos central. În plus, consumul de alcool sau cafeină înainte de culcare pot încuraja activitatea musculară aleatoare.

În cele din urmă, poziția aleasă pentru somn poate fi la originea problemei. Persoanele care dorm pe burtă sau pe o parte au o tendință mai ridicată de a scrâșni dinții în timpul somnului decât cele care obișnuiesc să doarmă pe spate. Astfel, simpla schimbare a pozițiilor de somn sau chiar trecea la cealaltă parte a saltelei poate la dispariția bruxismului.

În mod evident, măcinarea dinților nu este un obicei deosebit de atractiv sau de dorit, deoarece această activitate poate afecta în mod semnificativ dinții. În plus față de distrugerea acestora, bruxismul poate promova pierderea de masă osoasă ceea ce, eventual, va determina căderea dinților. Bruxismul poate determina, astfel, apariția de afecțiuni secundare, cum ar fi Sindromul Tempromandibular sau apariția durerii miofaciale. În cazuri rare, aceasta poate duce chiar la pierderea permanentă a auzului.

Sursa: Wise Geek