Cum procedăm în cazul unui dinte ciobit?

Din nefericire, dinții nu sunt indestructibili, chiar și cu cele mai bune practici de igienă dentară. Traumatismele de la nivelul gurii pot provoca o serie de probleme, de la ciobirea dinților până la ruperea completă a acestora. Stomatologia cosmetică și reconstructivă este un aspect special al medicinei dentare care se adresează reparării dinților deteriorați. Cel mai bun tratament va varia în funcție de cât de grav este deteriorat dintele în cauză.

Unul dintre primele lucruri pe care medicul stomatolog le va face pentru un dinte ciobit este acela de a evalua modul în care a avut loc traumatismul, și cel mai probabil va recomanda efectuarea unor radiografii dentare. Medicul dentist va cere, de asemenea, detalii cu privire la tipul de durere pe care o resimte pacientul. În cazul în care există o oarecare sensibilitate sau nu se manifestă deloc durere și radiografii dentare nu arată vreo deteriorare a rădăcinii dintelui, medicul stomatolog îl poate repara folosind câteva tratamente diferite.

Dacă dintele este doar ușor ciobit, medicul dentist poate reface complet aspectul inițial al dintelui.  De asemenea, medicul poate recomanda renunțarea la orice tratament invaziv în cazul în care traumatismul este foarte mic, deși chiar și deformările minore ale aspectului dinților sunt adesea tratate fie cu fațete compozit sau porțelan. Fațetele sunt lipite direct pe dinte, oferindu-i, astfel, un aspect neted, natural.

Dacă un dinte este puternic afectat sau există durere la mestecat sau băut, acesta poate avea nevoie de o coroană. O coroană este un capac care acoperă dintele și are rolul de a proteja și îmbunătăți aspectul acestuia. În mod similar, un dinte prost cioplit poate fi, de asemenea, umplut. Aceleași umpluturi pe care un dentist le utilizează pentru a repara un dinte deteriorat de carii pot fi, de asemenea, folosite pentru a repara un dinte ciobit.

Sursa: WiseGeek