Cum arată viitorul stomatologiei – tratamente fără anestezie și fără dureri

Medicina dentară din România a început să folosească pe scară tot mai largă tehnologia de ultimă generație. Laserul sau analizele dentare 3D permit pacienţilor să scape de dureri, să economisească timp şi nici nu costă foarte mult în plus în comparație cu metodele clasice de tratament.

Stomatologii utilizează tot mai des lasere şi analize 3D pentru efectuarea operațiilor de rutină. Laserul poate fi reglat pentru a tăia selectiv, astfel încât îndepărtează doar ţesuturile bolnave, de aceea, despre aceste tehnologii se se spune că sunt minim-invazive.

Teama de dentist va deveni în curând istorie, datorită instrumentelor cu  laser de ultimă generaţie. Laserul este atât de puternic, încât poate efectua toate operațiunile realizate inițial cu freza dentară.

Medicii stomatologi au constatat, de asemenea, că pacienţii ce au beneficiat de un tratament cu laser sunt mulţumiţi după încheierea manoperelor şi solicită întotdeauna continuarea tratamentelor prin utilizarea acestei tehnologii. Toți pacienţii au declarat, de altfel că nici măcar nu simt pe ce dinte se lucrează.

Este adevărat că prețul acestor tratamente este sensibil mai mare decât al celor tradiţionale – dar procentul este de doar 30% diferență în plus față de cel al tehnologiilor vechi.

În Occident, aceste metode sunt deja folosite de ceva vreme, în timp ce în România sunt abia la început. Medicii spun însă că aşa arată stomatologia viitorului.