Ceaiuri care combat durerile dentare

Din păcate, odată ce cariile ori paradontoza apar și se manifestă, acestea nu mai pot fi vindecate decât apelând la un medic stomatolog, însă durerile dentare puternice pot fi ameliorate cu ajutorul unor tratamente naturale, aflate la îndemâna oricui.

Probleme precum inflamațiile dentare, infecțiile ușoare ale gingiilor sau abcesele pot fi ținute sub control cu ajutorul unor preparate pe bază de extracte de plante cu proprietăți medicinale care pot ameliora simptomele neplăcute ale acestora.

Pentru a dezinfectarea zonele inflamate și calmarea durerilor, fitoterapeuții recomandă extractele vegetale din plante precum mușețelul, cimbrul, sunătoarea, coada șoricelului, cerențel, tătăneasă sau gălbenele, toate acestea având acțiune antiseptică. Pentru prepararea unui astfel de extract este suficient să adăugați trei lingurițe cu vârf de astfel de plante la o cană de apă fiartă și să lăsați apoi infuzia la răcit. Ceaiurile vor fi folosite pentru clătirea gurii până la utilizarea completă a întregii cantități. Pentru rezultate vizibile, tratamentul trebuie repetat de trei sau patru ori pe zi.

Anason și cimbru pentru dinți sensibili

Aveți o sensibilitate crescut la dulce sau rece? Dacă da, un leac pe care îl știau și bunicile noastre, mai exact clateste-ți gură cu apă călduță și sărată este adesea cel mai potrivit în astfel de cazuri. Pentru un efect de durată, se recomandă, totuși, prepararea unei tincturi de anason sau chimion.

Mod de preparare: se pregătește un amestec de 20 g de fructe uscate la 100 ml de alcool de 70º. Se lasă la macerat timp de 10 zile. Se adaugă apoi 20 de picături într-un pahar cu apă de gură și se clătește bine. Pentru efecte vizibile, trebuie procedeul trebuie repetat timp de cel puțin o săptămână.

Fructele de anason pot fi, de asemenea, înlocuite cu tinctură de cimbru preparată din 10 g de plante macerate în 100 ml de alcool. Se adaugă, apoi, 20 sau 25 de astfel de picături de tinctură de anason și 3 picături de ulei de mentă sau de levănțică în apa de gură și se folosește această soluție timp de cel puțin o săptămână.