Ce trebuie să știm despre îndepărtarea măselelor de minte? (II)

Impactarea verticală poate fi deosebit de periculoasă, deoarece dintele străpunge gingia doar parțial, iar o mică parte din gingie rămâne deasupra dintelui. Acel mic buzunar creează o situație în care reziduurile și bacteriile se pot acumula local, și cu excepția cazului în care este curățat viguros în mod regulat, operație adesea consumatoare de timp și poate necesita o seringă, se poate instala pericoronita. Aceasta poate determina instalarea unei infecții severe, care poate face îndepărtarea măselelor de minte chiar mai dureroasă și mai dificilă dacă nu sunt tratate imediat.

Din acest motiv, este important să vă programați vizite periodice la dentist imediat ce simțiți că măselele de minte erup, sau se cariază. Mulți pacienți preferă să aștepte, presupunând că dinții vor străpunge singuri gingia, iar ei  vor observa la timp dacă alți dinți încep să fie afectați, când, de fapt dinții poate rămâne doar parțial în gingie definitiv.

Îndepărtarea molarilor de minte necesită o intervenție chirurgicală, dar aceasta este una dintre procedurile dentare cele mai comune și este ușor de suportat.

Uneori pot să apară complicații postoperatorii, incluzând uscarea locului de extracție, de multe ori, ca urmare a eșecului urmării recomandărilor medicului stomatolog cu privire la obiceiuri precum abținerea de la fumat,  folosirea unui pai pentru ingerarea alimentelor lichide, sângerare, leziuni ale nervilor, și umflături.

Atâta timp cât instrucțiunile medicului stomatolog sunt urmate îndeaproape, însă, șansele de complicații postoperatorii sunt relativ scăzute, marea majoritate a cazurilor dificile provenind din grupa persoanelor care  presupun că recomandările sunt deosebit de stricte fără un motiv întemeiat.

Sursa: WiseGeek

Citește și: Ce trebuie să știm despre îndepărtarea măselelor de minte? (I)