Ce riscă bărbații care nu își tratează afecțiunile gingiilor

Bărbaţii care nu se spală regulat pe dinţi ar putea avea probleme mai mari decât cele legate de dantură sau de prospeţimea respiraţiei. Cel puţin asta pare să indice rezultatele unui studiu recent efectuat de experții stomatologi.

Pare de necrezut, dar un studiu realizat de o echipă de cercetători turci și publicat în Journal and Sex Medicine sugerează că bărbaţii care suferă de inflamații repetate ale gingiilor au mari şanse să sufere de disfuncţii erectile.

Studiul arată că 53% dintre bărbaţii care acuzau disfuncţii erectile aveau, de asemenea, gingiile inflamate. Concret, bărbaţii care au probleme cu gingiile sunt de trei ori mai predispuşi la disfuncţii erectile decât cei care au gingiile sănătoase. Spălatul regulat pe dinţi și vizitele constante la stomatolog previn apariția problemelor gingivale.

Medicul care a condus cercetarea, Fatih Oguz a explicat că parodontoza cronică poate declanşa afecţiuni vasculare, care la rândul lor sunt asociate cu disfuncţiile erectile.

Cercetătorii au explicat că, atunci când oamenii au o boală a gingiilor, bacteriile din gura lor intră în fluxul sanguin lor și întăresc vasele de sânge și arterele ca la pacienții cu boli de inimă. Cercetătorii au declarat că rigidizarea vaselor și a arterelor poate crește riscul de disfuncție erectilă.

„Disfuncţiile erectile sunt o problemă majoră de sănătate care afectează aproximativ 150 de milioane de bărbaţi din întreaga lume”, a precizat medicul turc.

Sursa: CounselHeal