Ce este gingivita? Care sunt cauzele gingivitei? – partea a-II-a

Care sunt cauzele gingivitei?

Acumularea de placă și tartru

Cea mai frecventă cauză a gingivitei este acumularea de placă bacteriana între și în zona din jurul dinților, care declanșează un răspuns imun, care, la rândul său, poate duce la distrugerea țesutului gingival, și în cele din urmă la complicații ulterioare, inclusiv pierderea dinților.

Placa dentara este un biofilm care se acumulează în mod natural pe dinți. Acesta este, de obicei format din bacterii colonizatoare care încearcă să rămână fixate pe suprafața netedă a unui dinte. Unii experți spun că există mijloace care ar putea ajuta la protejarea gurii de colonizarea microorganismelor dăunătoare. Cu toate acestea, placa dentară poate provoca, de asemenea, apariția cariilor dentare, și problemelor parodontale, cum ar fi gingivita și parodontoza cronică.

Când placa nu este eliminată în mod corespunzător, se produce o acumulare de calculi (tartar – are o culoare galbenă) la baza dinților, în apropierea gingiilor. Calculul este mai greu de eliminat, și poate fi îndepărtat doar profesional.

Placa și tartrul irită, în final, gingiile.

Gingivita poate avea și alte cauze, printre care:

• Modificări hormonale – care pot apărea în timpul pubertății, menopauzei, ciclului menstrual și sarcinii. Gingia poate deveni mai sensibilă, crescând riscul de inflamare.

• Unele boli – cum ar fi cancerul, diabetul, și HIV sunt legate de un risc mai mare de a dezvolta gingivită.

• Medicamente – sănătatea orală poate fi afectată de unele medicamente, în special dacă fluxul de salivă este redus. Dilantin (anticonvulsivant), precum și unele medicamente anti-anginoase poate provoca, de asemenea, o creștere anormală a țesutului gingival.

• Fumatul – fumătorii dezvoltă regulat mai frecvent gingivită, comparativ cu nefumătorii.

• Istoricul de familie – experții spun că persoanele a căror mamă (e) a / a avut gingivită, au un risc mai mare de a dezvolta afecțiunea ei înșiși.

Sursa: Medical News Today