Ce este apa de gură parodontală?

Sortimentele de apă de gură care se găsesc în farmacii pot avea diferite arome și compoziții. Când un pacient dezvoltă paradontoză medicul dentist va prescrie, în cele mai multe cazuri, o apă de gură pentru tratarea simptomelor acestei afecțiuni. Soluția ajută la scăderea numărului de bacterii aflate în spațiul subgingival care provoacă inflamațiile, sângerarea și umflarea gingiilor.

Apa de gură parodontală face, în realitate, mai mult decât să împrospăteze respirația pacientului. Persoanele care dezvoltă această afecțiune suferă de riscul de a pierde dinții din cauza bacteriilor care ajung să se dezvolte necontrolat.

Bacteriile prosperă în spațiile din jurul dinților și pot ataca chiar oasele maxilarelor pacientului. Netratate, bolile gingivale, prin urmare, pot provoca infecții care ajung să afecteze inima și alte organe vitale. Scopul principal al apei de gură parodontale este de a controla infecția care însoțește gingivita și de a reduce răspândirea acesteia.

Apa de gură parodontală necesită prescripție medicală, pentru că produsul conține agenți anti-bacterieni puternici. Persoanele care necesită acest tip de tratament vor primi adesea instrucțiuni de la farmacist care să le elibereze formula pe bază de prescripție medicală.

Componentele apei de gură pentru paradontoză sunt diferite de cele ale produselor de același tip care se pot achiziționa fără rețetă. În timp ce alcoolul și apa sunt principalele ingrediente din apa de gură de larg consum, gluconatul de clorhexidină este ingredientul principal din apele de gură prescrise pentru boala parodontală. Acesta este un produs chimic antimicrobian care poate reduce cu 97 la sută bacteriile orale dacă pacient folosește produsul pe parcursul a șase luni.Prin urmare, formulele parodontale pentru tratamentul paradontozei conțin alcool, apă, glicerol și colorant.

Utilizarea continuă a produsului special destinat paradontozei are ca rezultat colorarea dinților. Este, de asemenea, puțin probabil ca periajul puternic să poată elimina petele de culoare de pe suprafața dinților, și este, adesea, necesară o vizită la dentist pentru îndepărtarea acestora odată cu finalizarea tratamentului.

Sursa: Wise Geek