Care sunt cauzele durerilor dentare

Știai că nu orice durere de dinte înseamnă carie? Află de ce te dor dinții.

Receptorii care avertizează creierul că dinții sunt într-o situație periculoasă se află în camera pulpară a dintelui, împreună cu vase de sânge și nervi. Stimulii ce pot avertiza receptorii despre durerile apărute sunt fie presiunea extremă, generată de gangrene, fie modificările de temperatură cum ar fi căldura sau frigul.

Iată cele mai obișnuite cauze ale durerilor dentare.

Infecția sinusurilor

Dacă te dor dinții în timpul unei răceli serioase și prelungite, sinusurile ar putea fi cauza cea mai exactă. Acestea se află deasupra dinților superiori, iar dacă sunt pline, datorită presiunii intracavitare, poate apărea durerea, spun specialiștii.

Abcesele

Abcesul este o infecție a dintelui, provocată de resturile de mâncare ce au ajuns în carii, care îți cauzează și durere. Folosirea aței dentare poate preveni apariția abcesului, dar este un obicei pe care trebuie să îl faci cu regularitate, pentru a fi eficient. Un abces netratat duce la complicații precum boli ale gingiilor și infecții care îți pun în pericol viața.

Retragerea gingiilor

Unele persoane se pot confrunta cu detașarea gingiilor, afecțiune care poartă numele de retracție gingivală. În această situație, gingiile se retrag, ducând la expunerea rădăcinilor dentare. Durerea nu persistă, dar apare de fiecare dată când dinții sunt supușiu variațiilor de la rece la cald sau chiar sunt atinși cu un obiect de metal ce are o temperatură diferită față de cea a mediului bucal. Dacă știi că ai dinți sensibili, folosește o pastă de dinți specială, care va ajuta la remineralizarea acestora.

Bruxismul sau scrâșnitul dinților

Mulți oameni își scrâșnesc dinții în somn și nu știu că o fac. Uneori se trezesc din somn din cauza unei dureri insuportabile de dinți, pe care nu și-o pot explica. Scrâșnitul dinților este asociat cu dureri de cap, durere a mușchilor faciali și rigiditate a maxilarului. Uneori acest obicei duce chiar la spargerea dinților. Dacă ați aflat că suferiți de această afecțiune este indicată o vizită la stomatolog care va ști cel mai bine cum să vă ajute.