Care sunt cauzele apariției cariilor dentare

Care sunt cauzele apariției cariilor dentare

Weston Price, un reputat stomatolog american, a călătorit în toată lumea pentru a cerceta și descoperi ce anume cauzează apariția cariilor dentare. În urma studiilor efectuate, Dr. Price a găsit o legătură comună între consumul de alimente moderne și apariția cariilor.

Medicul a observat că multe triburi indigene izolate aveau dinți perfecți și cu puține carii dentare. Dar, odată ce aceștia erau expuși la o dietă specifică Vestului, sufereau de pe urma cariilor dentare, pierderii de masă osoasă și înregistrau apariția unor boli cronice.

Potrivit Asociației Stomatologice Americane, aceasta este cauza principală a apariției cariilor dentare:

„[Cariile] apar atunci când produsele alimentare care conțin carbohidrați (zaharuri și amidon): cum ar fi laptele, acadelele, stafidele, prăjiturile sau bomboanele sunt frecvent lăsate să acționeze timp îndelungat pe dinți. Bacteriile care trăiesc în cavitatea bucală se înmulțesc necontrolat datorită unor astfel de produse alimentare, proces care determină apariția acizilor. Pe parcursul unei perioade de timp îndelungate, acizii distrug smalțul dinților, rezultând cariile dentare”.

Dar adevărul este ADA a indicat doar unul dintre cei patru factori care pot contribui la apariția cariilor dentare.
Potrivit studiilor Dr. Edward Mellanby, Dr. Weston Price si Dr. Ramiel Nagel, există patru factori principali care contribuie la apariția cariilor dentare:

1. Lipsa de minerale din dietă (deficit de calciu, deficit de magneziu și deficit de fosfor)
2. Lipsa vitaminelor liposolubile (A, D, E și K, și mai ales deficitul de vitamina D)
3. Consumul exagerat de alimente bogate în acid fitic
4. Consumul exagerat de alimente care conțin zahăr procesat

Așadar, primul pas pe care trebui să-l facem dacă dorim să limităm frecvența de apariție a cariilor dentare este să includem în dietă alimente care conțin toți acești nutrienți:

  1. deficitul de calciu, magneziu și fosfor poate fi reglat prin consumul de produse lactate cât mai puțin procesate, cum ar fi iaurtul, sau brânza de vaci
  2. Vitaminele liposolubile se regăsesc în carnea peștilor grași, cum ar fi somonul și sardinele, dar și în legume și fructe cu conținut ridicat de caroten cum ar fi morcovii, nucile, migdalele, semințele
  3. Acidul fitic se regăsește în toate legumele care conțin amidon, cum ar fi cerealele, orezul, cartofii

Sursa: DrAxe

Lasă un Răspuns