Boala parodontală poate fi asociată cu un risc de boală renală

Un studiu recent a arătat ca boala parodontală poate face persoana diagnosticată mai predispusă la boli de rinichi.

Cu toate că a fost realizat cu persoane aparținând unor rase diferite, studiul a arătat ca afro-americanii ce aveau o funcție renală normală au fost de patru ori mai susceptibili de a dezvolta o boală renală cronică în comparație cu cei diagnosticați fără boala parodontala severă. Informațiile vor fi prezentate la Săptămâna ASN Rinichi 2014.

Boala parodontală este o infecție bacteriană cronică a cavității bucale și are un impact disproporționat de mare la persoanele care aparțin rasei afro-americane. De asemenea, paradontoza a fost identificată ca un factor de risc pentru inflamația cronică a rinichilor.

La acest studiu au luat parte 699 de adulți afro-americani. Perioada medie de efectuare a verificărilor a fost după aproape cinci ani de la descoperirea bolii și a arătat că există 21 de cazuri noi de pacienți ce sufereau de inflamația cronică a rinichilor. Studiul a demonstrat că persoanele cu boala parodontală severă au avut o rată de 4.2 ori mai mare de apariție a inflamației cronice a rinichilor atunci când s-au luat în considerare vârsta, diabetul zaharat, hipertensiunea arterială, veniturile, sexul și fumatul în comparație cu persoanele ce nu au avut antecedente de boli parodontale severe.

Debutul inflamației cronice a rinichilor poate fi contracarat în multe dintre aceste cazuri, atunci când boala parodontală este tratată în mod corespunzător.

Sursa: Dentistry Today