Alimentație corectă pentru dinți sănătoși

Alimentație corectă pentru dinți sănătoși

Pentru a preveni apariția și dezvoltarea cariilor și pentru a menține o sănătate orală optimă alimentația – ceea ce mănânci și cât de des mănânci sunt factori determinanți.

Digestia începe în cavitatea bucală

În momentul  în care mănânci, încep să se producă unele schimbări fizico-chimice în cavitatea bucală. Bacteriile din gură transformă zaharurile din alimente în acizi care atacă smalțul dinților, începând astfel procesul de descompunere.  Cu cât mănânci mai des și cu cât iei mai multe gustări  cu atât dinții tăi sunt expuși procesului de degradare. Însă nu toate alimentele au același impact distructiv asupra sănătății orale.

Cele mai bune alegeri alimentare

Un aliment benefic unei danturi sănătoase este brânza pentru că dezlănțuie o explozie de calciu, care se amestecă cu placa dentară și se lipește de dinți. Acest amestec lipicios protejează dinții de acidul secretat în procesul de digestie și ajută la refacerea smalțului.

Cele mai bune obiceiuri alimentare pentru sănătatea cavității bucale includ consumul regulat de brânzeturi, carne de pui, nuci și lapte. Se consideră că aceste alimente protejează smalțul dinților prin furnizarea de calciu și fosfor, componenți fizici necesari pentru remineralizarea dinților. Consumul acestor alimente reprezintă un proces natural și necesar prin care mineralele sunt depozitate în smalțul dinților. Redepozitarea naturală a acestor minerale este necesară după ce acestea au fost degradate de acizi.

De asemenea fructele tari, precum merele și perele, și legumele în general, au un conținut ridicat de apă care diluează efectele zaharurilor conținute de acestea și stimulează fluxul de salivă. În acest proces dinții sunt protejași împotriva cariilor prin îndepărtarea particulelor alimentare și neutralizarea acidului din cavitatea bucală. Alimentele acide, cum ar fi citricele, roșiile, lămâile ar trebui consumate în timpul meselor mai consistente pentru a minimiza efectele acidului.

Antioxidanți, vitamine și minerale

Antioxidanții din legume și fructe fac obiectul unor minuțioase cercetări deoarece întăresc imunitatea organismului și îmbunătățesc capacitatea acestuia de a lupta împotriva bacteriilor și inflamațiilor. Toate acestea protejează dinții și gingiile. S-a demonstrat că pacienții cu o imunitate slăbită sunt expuși bolilor parodontale.

Calciul și vitamina D sunt suplimente importante pentru că reduc riscul de pierdere a dinților în cazul persoanelor în vârstă. Adăugarea de lapte praf în mâncarea gătită îi ajută pe cei care nu mănâncă lapte sau brânză să asimileze o parte din calciul necesar protejării dinților și oaselor.

Acidul folic este și el n aliat al unei cavități bucale sănătoase și susține creșterea celulelor la nivelul întregului organism. Este prezent în legumele cu frunze verzi și în drojdia de bere.

Lichidele

Dintre lichide cele mai indicate sunt apa, laptele și ceaiul neîndulcit.

Un comentariu

Lasă un Răspuns