Adevărul despre dinți: 10 sfaturi importante care vă vor ajuta să vă îngrijiți dinții – partea I

Adevărul despre dinți: 10 sfaturi importante care vă vor ajuta să vă îngrijiți dinții – partea I

Ne trezim. Ne spălăm pe dinți. Apoi luăm micul dejun. Dr. Chris van Tulleken explică de ce trebuie să schimbăm rutina zilnică…

„În ultimii 50 de ani, am schimbat ceea ce mâncăm și când mâncăm, cu patru din cinci gustări consumate în afara spațiului domestic. Dieta joacă un rol important, deoarece de-a lungul deceniilor conținutul de zahăr și de acid a ceea ce consumăm constant a crescut dramatic și putem vedea că impactul asupra dinților este unul serios.

„Chiar dacă te speli pe dinți corect timp de două minute de două ori pe zi, nu vei putea anula pe deplin efectele dietei. Ceea ce este important nu se rezumă la simplul fapt că am grijă de dinți în mod special, ci mai degrabă este importantă cantitatea de alimente dulci ingerate în fiecare zi și obiceiul de a consuma alimente ce conțin zahăr rafinat. Acest amănunt vă poate salva dinții de la apariția multor carii și plombele aferente.

Periați dinții înainte de a mânca

Dacă vă curățați dinții în intervalul de o oră după ce ați mâncat, veți distruge smalțul acestora. Așadar, este indicat să periați dinții înainte de micul dejun și, dacă doriți să vă asigurați că zahărul, acidul sau resturile nu rămân în gură după masă, beți doar un pahar de apă sau mestecați gumă fără zahăr pentru a restabili nivelul pH-ului dentar.

CUM să vă spălați CORECT

Iată cum trebuie să vă spălați pe dinți în mod corespunzător:
-petreceți două minute, de două ori pe zi, spălându-vă pe dinți.
-periați dinții sistematic, dintr-un colț al gurii la altul, asigurându-vă că ajungeți pe toate suprafețele.
-utilizați doar o cantitate mică de pastă de dinți și nu periați prea tare. Atingeți dinții și gingiile – asta este tot ce este necesar când vine vorba despre presiunea potrivită.
-Nu clătiți cu apă – doar scuipați ce a mai rămas în gură. Dacă nu veți clăti după periere, fluorul va rămâne în gură mai mult și va continua să acționeze asupra dinților.

Trăiți mai mult

Studiile clinice au demonstrat că boala gingiilor afectează sănătatea întregului organism. În gurile noastre trăiesc douăzeci de miliarde de bacterii. Infecțiile dentare și gingivale determină apariția inflamației care se răspândește în întregul corp, ceea ce afectează inima, creierul și vasele de sânge. Așadar, ideea principală este că: dacă aveți grijă de dinți veți trăi mai mult. Nefumătorii sunt de zece ori mai puțin susceptibili de a suferi de boli ale gingiilor.

Sursa: RadioTimes

Citește și: Adevărul despre dinți: 10 sfaturi importante care vă vor ajuta să vă îngrijiți dinții – partea a-II-a

Lasă un Răspuns